Seriöst

Jag tycker att alla ska rösta. Jag tycker att man iallafall kan lägga sin röst på något. Jag tycker därimot att alla ska ta reda på vad man egentligen röstar på. För ingen verkar ju ha en blekaste aning.

Allt man hör är om Moderaterna. Alla ska ju rösta på dom. Jag tycker man ska rösta på det man tycker låter bäst och som kan passa en själv. Jag har inget i mot att folk ska rösta på dom. Men hur svårt ska det vara och ta reda på allt om dom? så här går det till:

- bestämmt dig för vad du ska rösta på?
- Aa, moderaterna!
- Okej, vad bra ? varför?
- För jag vill ha mera jobb och sänkta skatter.

Ja men gud vad bra att ni bara ser den biten. Den bra biten. fick just höra om den killen som var sjukskriven men alla andra ansåg att han var tillräckligt frisk för att jobba. För moderaterna vill att alla ska jobba ut i det sista. Det visade sig att han tillslut hängde sig. Antagligen för att pressen blev för hög. Skickar man ut en sån i arbetet? Eller som att dom dom tvingade canser sjuka att gå ut i arbete för att dom hade varit sjukskrivna aldeles förlänge?

För mig låter detta helt orimligt. Jag har inte läst på något direkt om moderaterna, men vad jag förstått det som så passar dom bäst för dom som har egna företag osv. För oss som jobbar i vanliga yrken, vad gör det oss? Även om vi fick en 500 lapp extra i månaden vad gör det för skillnad när dom som har företag osv får flera tusen högre i lön?

Visst att dom sänker skatten den biten är jag helt med på, men dom höjer allt annat. Kostnaderna på maten blir ju dyrare, så i vilket fall så tjänar vi inget på den extra 500lappen som vi fick förhöjning på, medans dom som får ett par tusen i högre lön dom märker det.

Moderaterna vill ju även att skolorna ska kosta pengar och att dom barn som har rika föräldrar ska få finare skolor? Varför i hela världen skulle vi vilja det? Vi alla vill väl att alla barn ska få gå på en bra skola och komma ut med bra betyg? är det inte så? Verkar visst inte så. Det är inte barnens fel för hur bra eller dåligt ställt föräldrarna har.

Som dom vill är att det ska vara skilnad på rika och fattiga.

Mest är jag irriterad för att deras plan längre fram är att all sjukvård ska kosta, så som i usa. Vi har det ganska bra i sverige. Att alla har en chans att leva just för att vi skattar. Annars kommer det inte vara alla som kommer ha råd med sjukvård. Det låter ganksa sorgligt i mina öron.

Men jag kan väl vara påläst helt fel, rätta mig om jag har fel.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojojoj :) Det hörs inte vilket håll din röst kommer gå åt :) Det är riktigt gumman, man har en skyldighet som vuxen att sätta sig in i vad partierna står för. Annars kan det ju räcka med 1 parti och då är det inte en demokrati längre utan en diktatur. Kram

2010-09-17 @ 04:13:05
Postat av: Amanda

Moderaterna tar inte hand om den "lägre" klassen, min morsas pojkväns polare hade brutit foten men var tvungen att jobba ändå för att dem ansåg att han kunde allt göra det, helt sjukt :S

Om man är rik så är nog moderaterna ett bra val men inte annars.

2010-09-17 @ 19:00:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0