Från vatten bubbla till mögel

I vårat kök så har vi nu upptäckt mögel. Allt började med grannen som bor över oss har en diskmaskin som låg och droppade hela tiden, inte mycket men hela tiden. Det har troligen trängt sig genom allt i taket, jag upptäckte då att det var något underligt med taket. Jag frågade Stefan om det alltid varit en sån stor bubbla i taket. Han kände inte heller igen det. Så jag klättrade upp på disk bänken för att se vad som hänt. Så klart så rann det ner på våra skåp och ner bakom skåpet. Vi meddelade våran fastighetestskötare, men han är ju inte så snabb med att fixa med saker. Så det fick ligga vatten i en bubbla ett tag.

När han väl fick för sig att ta tag i detta, så tömmer han bubblan på vatten och tar bort takfärgen som formats till en jätte stor bubbla. Det ser rent ut sakt för jä*ligt ut.

Det tog inte långa stunden innan jag kände lukten av mögel. Kunde inte förstå vad det var som luktade så vidrigt. Men jag klättrade upp på en stol yttligare en gång, kände då en jätte kraftig lukt från väggen. Ren mögel lukt. Men jag brydde mig inte om detta utan tog tag i disken istället. När jag sen skulle plocka in disken så öppnade jag skåpsluckorna, och jag får en jätte smäll imot ansiktet. Lukten hade alltså tränkt sig in i skåpena där all porslin finns.

Nu erbjöd våran hyresvärd att flytta ut en månad tidigare så att han kan greja. Han måste ta bort allting så då kan vi inte bo här undertiden. Men han sa dock att han inte har så brottom så vi kan vara kvar våran uppsägningstid ut om vi vill. Men i morses vaknade jag med huvudverk. Kan oxå vara ren inbiling för att jag vet vad som finns här.

Men kan man bo kvar ända in till 1 November utan att det ska vara någon fara?





Jaja, med detta så funderar man om man ska komma iväg en månad tidigare. Vi har lite olika tankar kring detta. Jag är inpulsiv och har kort tålamod, medans Stefan är mer klar tänkt och funderar med jobb och sånt. Han vill ha fixat med sånt först. Väldigt klokt av honom faktiskt. =) Tror dock att det alltid finns jobb inom sjukvården, men eftersom att jag inte har utbildningen så är det ju lite skit. Får försöka se till och ha en bra CV, som jag inte klarar av att skriva. Någon duktig som kan detta kanske?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0