Dagarna innan

Johanna heter jag och är 20 år. Bor för övrigt i en ett på stavre som jag trivs jätte bra i. Men sen träffade jag mig en fin kille som jag kärade ner mig i. En underbar 26årig kille som oxå bor i en ett. Lite mindre än min. Han bor i studentlägenhet och behöver snart flytta och jag behöver lite större jag med. Så vi bestämde oss för att flytta ihop. Vi är ju alltid hos varandra så det är ju ganska onödigt att ligga och betala två hyrer när en av lägenheterna i ens används.

Så vi sökte en lägenhet för inte alls länge sen. Vi ringde på några lägenheter och så dök en trea upp som vi kollade på samma dag. Vi bestämde oss en vecka senare att dit skulle vi flytta och det gick hur bra som hellst. Vi har ju nu skrivit kontarkt och ska få nycklarna nu på torsdag. Så det är ju bara två dagar kvar. Ändå har vi inte ens börjat packa. Vi har ju ändå inte så mycket ändå. Men det är väl alltid så, Det är alltid mer än vad man trodde. Men vi har kvar lägenheterna i två månader till. Uppsägningstiden.

Lägenheten ligger mitt i stan och är inte alls så dyr. Kommer att ha två minuter till mitt jobb. Lägenheten är 80kvm. Stort luftuigt kök och två stora rum. Två klädkammare.


Så här ser lägenheten ut som jag kommer ihåg den, men jag och stefan är inte överäns om hur lägenheten är byggd. Så vi får väl se vem som har rätt av oss. =)) Håll tummarna för att det är jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0